LEZÁRT PÁLYÁZAT

Zöld vállalatok csatlakozására vár „az év diák energiahatékonysági menedzsere” program

 

 A piaci versenyben való megkülönböztetés egyik leghatásosabb marketing eszköze a pozitív tartalmú, unikális elemek beemelése a vállalkozások kommunikációjába és társadalmi aktivitásaiba. „Az év diák energiahatékonysági menedzsere” verseny egy ilyen elem, hisz nem csupán a jelenlegi vállalati filozófia és működés prezentálható, de a jövőbeli vevőkkel és munkavállalókkal is aktív kapcsolat alakítható ki.

A zöld gazdasághoz kapcsolódó szemléletformálási akciók sikerének egyik legfontosabb kulcsa, hogy minél fiatalabb korosztályokat és minél aktívabban érjünk – nyilatkozta a Magyar Innováció és Hatékonyság Nonprofit Kft. (MI6) szemléletformálásért felelős programigazgatója. Továbbá kiemelt jelentőségű az implementációs környezet minősége, azaz, hogy az a tér, ahol az egyének megjelennek, fogékony és támogató legyen a változásra. 

Ezért az MI6 egy olyan speciális programot dolgozott ki, és indít el hamarosan, ami a két elemet ötvözi:

  • elsősorban a diákokat célozza,
  • erősen épít a közigazgatási és a gazdasági szereplők aktivitására és magatartására.
     

„Az év diák energiahatékonysági menedzsere" verseny

„Az év diák energiahatékonysági menedzsere" címen meghirdetett verseny lehetőséget biztosít:

  • a diákok számára a közvetlen díjak és presztízs elnyerésére,
  • a közigazgatás számára a delegált feladatellátás támogatására és a pozitív marketingre,
  • míg a piaci szereplőknek a zöld marketing és kommunikáció támogatására és a piaci aktorokkal való aktív és hosszú távú kapcsolat kiépítésére.                                                                                      

A program alapcélja, hogy a résztvevő fiatalok bővebb tudást szerezzen a klímavédelemről, a fenntartható fejlődés fontosságáról, a ma elérhető, legmodernebb zöld technológiákról, a helyi közigazgatás és a vállalatok ez irányú szemléletéről, illetve ezt a tudást a tanintézményük többi diákjának át is adják (“híd szerep”).

Hogyan kapcsolódhatnak be a programba a vállalatok?

A CSR és a zöld marketing iránt nyitott gazdasági szereplők részére 2017 őszétől több megyében is lehetőség nyílik arra, hogy mentorként, szakmai szponzorként, vagy gesztorként – egy országos programhoz csatlakozva – szerepet vállaljanak és bemutathassák magukat a piaci szereplőknek és a vevőknek.

A részvételnek több szintje van:

  • a MI6 várja a program szponzorainak – hozzájárulásuktól függően platina, arany, ezüst és bronz fokozatú pozícióban – logói és brosúrái minden rendezvényen jelen vannak, továbbá speciális média felületet is kaphatnak,
     
  • a “gesztor” vagy “mintagyár” vállalatok fogadják a tanulókat, bemutatják mintaértékű aktivitásaikat és ezzel a program tartalmi részévé válhatnak – egyben a MI6 automatikusan befogadja őket a 2017-es VEP EKP pályázat megfelelő kategóriájába pályázóként,
     
  • a “diák-mentor” vállalatok olyan speciális gesztor vállalatok, amik a diákokat szakmai gyakorlatra is befogadják és egy aktívabb, hosszú távú együttműködésre törekszenek a diákközösségekkel vagy iskolákkal.

A szereplő vállalatok számára további hozzáadott érték, hogy megjelenhetnek a megyei éghajlat változási platformokban, illetve a megyei klímastratégia széleskörű, környezeti szemléletformálási rendezvényein. Ez utóbbiakon bemutathatják tevékenységüket a helyi gazdaság egyéb szereplőinek és  a civil aktoroknak, erősítve és javítva az együttműködést és annak minőségét.

„Az év diák energiahatékonysági menedzsere" felhívás ősztől Békés és Fejér megyében kerül meghirdetésre. Az országos díjátadóra 2018 márciusában kerül sor a MI6 Nkft. Virtuális Erőmű Program díjátadóján. Az érdeklődő vállalatokat a MI6 honlapján található elérhetőségeken várjuk (http://www.mi6.hu/kapcsolat/). 

Jelentkezés

Name *
Name
Kérem jelölje meg, hogy melyik kategóriára jelentkezik.